Sunday, July 18, 2004

Dag 3: CNN en Natural History Museum

Om 8 uur vanochtend ben ik heel stil de kamer uitgeslopen naar het fitness center van het hotel. Daar was het pas druk! Enkel een lopende band was open, de rest werd door Rick's collega's ingenomen. Het is een ware Microsoft plaag, die op de stad is neergedaald!

Na het sporten en aankleden haalden we bij Starbucks ontbijt en koffie en daar hoorde ik twee Nederlandse Microsofters. Ook zij vonden de muffins daar kennelijk lekker. Wij deden ons er in ieder geval tegoed aan!

Als eerste begaven we ons naar het CNN Center, waar we de rondleiding van 11:20 konden nemen. Eerst hadden we even tijd om in de winkel rond te kijken, waar we de nodige t-shirts vonden.

De rondleiding was interessant, hoewel we gehoopt hadden een bekend gezicht bij CNN Headline News (wat we iedere ochtend kijken) te zien. Maar op het weekend wordt alles tevoren opgenomen en de verslaggever, die er zat, kenden we niet. Dat was vooral voor Saskia een teleurstelling, maar ik zei haar, dat we dan voortaan zouden weten, wie hij is.

Je zag waar CNN wordt opgenomen, CNN Headline News en CNN International. Helaas voor de kinderen wordt Cartoon Network ergens anders opgenomen.

Na een uur stonden we weer buiten en hadden we weer honger. Ted Turner (de eigenaar van CNN) heeft zijn eigen restaurant, Ted's Montana Grill. Er wordt vooral buffelburger geserveerd. Dat leek me wel wat, dus we aten daar en het was bijzonder smakelijk met een heel attente bediening!

Voor we verder gingen wilde ik de tas met CNN t-shirts terugbrengen naar het hotel. Daarna namen we een taxi naar het Fernbank Natural History Museum. Daar bekeken we de enorme skeletten van dinosaurussen en allerlei opgezette dieren, die in Georgia voorkomen. Ook was er een groot interactief gedeelte, waar de kinderen zich goed bezighielden.

De voornaamste reden, dat we daarheen gingen, echter, was de IMAX over Dolfijnen. Deze film was werkelijk fantastisch, zoals de meeste IMAX films. Ook de kinderen genoten.

Dezelfde taxi chauffeur, die ons had gebracht, haalde ons weer op. Om kwart over vijf waren we terug bij het hotel en we besloten iets te gaan drinken in het ronddraaiende restaurant. De kinderen kregen heerlijke perzikdrankjes.

Om half zeven hadden we een reservering in het Westin hotel, voor hun ronddraaiende restaurant op de 73e verdieping. Ze claimen het hoogste hotel op het westelijk halfrond te zijn en we hadden er een prachtig uitzicht over de stad en omgeving. Ook het eten was ronduit lekker (maar ook flink duur!).

Het toeval wilde, dat Rick ook een diner had in dit restaurant, dus we zagen hem regelmatig langskomen.

Atlanta is inderdaad een leuke stad, vinden we tot nu toe!

1 Comments:

Blogger Petra said...

Hoi Nikki,

Ook spannend, een nieuw huis! Groetjes,